Garantie

Mijn toestel is defect. Wat kan ik doen?

Merk je dat je toestel niet werkt zoals verwacht? Kijk dan eerst of je eventueel het probleem kan oplossen door een ander gebruik of andere instellingen. Neem de handleiding van het product even door of bekijk de 'product support'-pagina van het toestel; Vul in de zoekbalk het artikelnummer of de productnaam in, zo krijg je de vaak voorkomende vragen en de handleiding te zien van het specifieke toestel. 

 

Lukt het niet met bovenstaande tip?

Contacteer onze PRIMO webshop-klantendienst

Heb je je artikel bij ons online gekocht? Als dit voldoet aan de garantievoorwaarden en binnen de garantieperiode valt, voeren wij de herstelling kosteloos uit.
Is het niet mogelijk om het product te repareren, dan bezorgen we je kosteloos een nieuw product. 

Toestel defect buiten de garantieperiode of heb je het aankoopbewijs niet meer?

Is de garantieperiode verstreken of heb je het aankoopbewijs niet meer, maar wil je je toestel toch nog laten herstellen? In veel gevallen kunnen we je nog helpen.
Vul het contactformulier in. Onze klantendienst kijkt na of we nog reserve-onderdelen voor je toestel hebben. Als dit het geval is, brengen we je op de hoogte en kan je je toestel – op eigen kosten – naar ons opsturen (of binnenbrengen). Wij bezorgen je dan een offerte (€ 15 administratieve kost) waarna je kan beslissen of je het toestel al dan niet wenst te laten herstellen. 

Heb ik garantie op mijn product?

Voor alle PRIMO-toestellen geldt een wettelijke garantieperiode van 2 jaar. De originele aankoopbon met daarop de aankoopdatum en het modelnummer geldt als garantiebewijs.

Deze wettelijke garantie houdt in dat wij in de eerste 6 maanden na aankoop het toestel gratis herstellen, vervangen of terugbetalen, als er binnen deze periode een technisch gebrek optreedt dat niet te wijten is aan oneigenlijk gebruik door de gebruiker. 

De gebruiker brengt PRIMO hiervan op de hoogte binnen een termijn van 2 maanden na het ontdekken van de tekortkoming.

Na deze eerste 6 maanden, moet de koper bewijzen dat het gebrek al bestond bij de aanschaf van het product.

Wat zijn de garantievoorwaarden?
  • Als het product niet aan de omschrijving beantwoordt, dient de koper - binnen een termijn van 2 maanden na de ontdekking hiervan - de verkoper schriftelijk op de hoogte te brengen en daarbij de originele factuur voor te leggen.
  • De garantie is niet van toepassing op: 
    • Slijtage die als normaal beschouwd kan worden,
    • Gebreken door onvakkundig of onaangepast gebruik,
    • Beschadigingen ontstaan door opzet, grove onachtzaamheid of gebrek aan onderhoud,
    • Het niet naleven van de gebruiksinstructies en/of handleiding.
  • Bijgevolg zijn onder meer uitgesloten:
    • Alle rechtstreekse of onrechtstreekse schade na de levering veroorzaakt aan het toestel door eigen toedoen van de koper (b.v. door oxidatie, schokken, val, …).
    • De vervanging van toebehoren of hulpstukken die regelmatig vervangen moeten worden.
    • Defecten door brand, waterschade, bliksem, ongevallen, natuurrampen.
    • Schade door commercieel, professioneel of collectief gebruik van het apparaat.
Ik ben mijn aankoopbewijs kwijt. Wat nu?

Het aankoopbewijs geldt als enig bewijs voor het bepalen van de startdatum van de garantietermijn. Zonder aankoopbewijs is het bepalen van de garantieperiode niet mogelijk. 

Kocht je je toestel rechtstreeks via de PRIMO webshop? 
Vraag je aankoopbewijs op via het contactformulier. Kies de optie ‘Mijn factuur’ en volg de gevraagde stappen. Je ontvangt dan een kopie van je aankoopbewijs via e-mail.